FANDOM

Mio
Mio
Biografisk information
Hemplanet

Jorden

Född år

12 Mars 1991

Släktingar
Fysisk beskrivning
Art

Människa

Alias
  • Mio
  • Kapten Mio
Kön

Man

Längd

1,78cm

Hårfärg

Brun

Ögonfärg

Blå

Klädsel

Civila kläder

Kronologisk och politisk information
Anslutning
Förmågor
  • Dator expert
  • Teknisk expertis

Mio är en 19 årig kille från Jorden.

BiografiRedigera

BakgrundRedigera

Mio föddes den 12 Mars och är son till Ronja Karlsson och Tom Karlsson. Hans mamma gick bort när han föddes, hans pappa uppfostrade honom och tog väl hand om honom. Han bor i en lägenhet inne i stan med sin pappa som jobbar på en biograf. Mio och hans pappa hittar alltid på roliga saker tillsammans. Varje dag efter skolan så besöker han sin mammas grav och berättar om skoldagen.

KidnappningenRedigera

Mio blev kidnappad av ett utomjordisk rymdskepp tillsammans med tre andra ungdomar från hans skola. Han gick genom parken när han blev kidnappad av skeppet.

Livet ombordRedigera

Mio har anpassad sig livet ombord på rymdskeppet tillsammans med tre andra ungdomar från hans skola. Han blev utsett till expeditionens ledare. Han var rädd när han fick veta var han befann sig. Efter att Julia och Niklas hade hittat besättningrum så tog han en som sitt eget. Han hjälpte till att utforska skeppet och hitta ett sätt återvända till Jorden och få svar på varför han blev tagen. Väl ombord på skeppet börja han få känslor för Sally. Och han blev tillsammans med henne också.

Han börja undra vad hans pappa gör när han fick reda på hans son är borta. Under tiden ombord på skeppet så utforskar Mio flera rum ombord och under ett uppdrag på en öken planet så råkar han ut för ett jordskred och blir begravd men hans vänner får loss honom, han klarar sig med en lätt hjärnskakning. Han hallucinerade att han var hemma hos sin pappa igen under tiden när han var begravd under raset.

Mio har gett hans vänner lektioner i skyttelstyrning om dem skulle behöva styra om någon annan är sårad.